24 грудня 2015 року в рамках проекту «YES: юні спеціалісти за енергозбереження в школах прикордонних територій» було проведено ряд тренінгів з енергоощадливості для школярів 7-8 класів Ужгородської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №5 з поглибленим вивченням іноземних мов.
Не зважаючи на те, що вже розпочалися канікули, допитливі учні спеціально прийшли до школи, щоб погратися та повчитися одночасно, адже тренінги проходили в ігровій формі. Тренерка з Київа Катерина Мирошниченко навіть знайомилася з учнями в ігровому форматі, під час якого запропонувала дітям придумати собі прізвища на енергоефективну тематику, які розпочинатимуться з тієї ж літери, що й їхнє ім’я. Відтак, Ростік став Розеточним, Даша – Діодною, Владік – Вольтом і т.д.
Далі учні 7 класів отримали завдання намалювати дерево, де в корінні – проблема забруднення навколишнього середовища через використання викопного палива, в стовбурі – наслідки цієї проблеми, а гілля – рішення, як то наприклад не використовувати енергію марно і т.д.
Були проведені й рухливі ігри: до прикладу, учасники були поділені на команди та отримали папірчик з намальованим джерелом енергії. Учасники мали знайти тих учасників, що представляють те саме джерело енергії, що і в них. Вправа проводилася в мовчанні, лише за допомогою жестів.
Ще одна рухлива гра – це коло енергозбереження, коли всі учні стоять в колі і мають по черзі «передати енергію» без втрат. Успішно переданою енергія вважається, коли учасник плескає в долоні одночасно спочатку з учасником ліворуч, а потім - з учасником праворуч. Таким чином енергія має проти по колу з найменшими втратами.
Учні 8 класів проводили дослідження джерел енергії - кожна команда склала таблицю, де вказала відомі їй джерела енергії, особливості використання енергії з цих джерел (проблеми), та те, які з цих джерел енергії присутні в Україні.
Ще одним завданням було з’єднати половинки афоризмів, що стосуються теми енергоефективності, коли учасники отримали одну частинку афоризму і серед розкладених на підлозі частинок мали знайти ту, що доповнює їх, як от: «Рубати тропічні ліси на паливну деревину - це все одно, що розводити багаття з картин епохи Ренесансу».
Оскільки заняття проводилися під час Різдвяних свят, позитивний ефект від роботи та отриманої нової інформації закріпили нагородженням дітей невеличкими призами та частуванням, яке було організовано громадською організацією ФОРЗА. Усі діти отримали також брошуру, підготовлену в рамках проекту YES – «Бути еко – це цікаво», де викладено поради щодо розумного використання енергії та ресурсів.
Сподіваємося, отримана учнями інформація допоможе збереженню ресурсів планети, адже всі великі справи починати слід з себе.
Ми вдячні керівництву школи №5 за інтерес до проекту та за співпрацю в рамках освітніх заходів проекту YES.
За даним посиланням фото-звіт заходу: https://picasaweb.google.com/113805013373103711164/YesSchoolsEnergyLesso...
Довідково: Проект «YES: юні спеціалісти за енергозбереження в школах прикордонних територій виконується з жовтня 2013 року до грудня 2015 року в рамках програми Транскордонного співробітництва Угорщина-Словаччина-Румунія-Україна ЄІСП на 2007-2013 рр., за пріоритетом за пріоритетом 4: Підтримка співробітництва «люди – людям», захід 4.2. Маломаcштабне співробітництво «люди–людям».