Як Європейський тиждень мобільності пов'язаний з Планом сталої міської мобільності?

Європейський тиждень мобільності – це чудова можливість привернути увагу і залучити  зацікавлених сторін  взяти участь у розробці Плану сталої міської мобільності (ПСММ). Це гарна нагода запросити громадян взяти участь у розробці довгострокового бачення своєї громади  у питаннях сталого розвитку міського транспорту і заохочення використання різних видів транспорту в рамках кампанії тижня мобільності. Скористайтеся ЄТМ (16-22 вересня) як можливістю зібрати думки громадян щодо мобільності та громадського простору і залучити їх до процесу планування при розробці або оновленні комплексного плану мобільності або для моніторингу та оцінки ваших успіхів.

22 вересня - День без автомобілів – особливо підходить для експериментів  з новими моделями руху та сталого транспорту. Багато міст використовують День без авто як можливість для створення протягом цього дня екологічних та пішохідних зон і організовують різноманітні події просто неба  на звільненому від приватних автомобілів вулицях та громадських просторах.

Отже, що міста можуть зробити для просування Планів сталої міської мобільності під час Європейського тижня мобільності? Що варто робити, аби почати рухатися в правильному напрямку?

У містах, які ще на початку процесу планування, важливо проводити роботу в дотичних до теми структурних підрозділах міської/селищної/сільської ради, а також роботу з мешканцями міста в один зі днів в період 17-22 вересня.

Кілька ідей:

  • Організуйте конференцію / круглий стіл, на якій усі зацікавлені сторони, включаючи місцеві органи влади, обговорять концепцію планування. Висвітлюйте  результати обговорень через місцеві ЗМІ.
  • Організуйте ознайомлювальні поїздки для змішаної групи зацікавлених сторін в міста, які вже практикують заходи сталої міської мобільності, і розкажіть  іншим про їх досвід
  • Рекламуйте переваги громадського транспорту та немоторизованих форм пересування.
  • Якщо ваше місто вже має ПСММ, розкажіть про нього та його заходи громаді.
  • Організуйте виставку в міській раді або іншій громадській будівлі, щоб показати громадянам, як виглядає план мобільності.
  • Опитайте людей, що їм подобається, а що ні в питанні пересування містом
  • Організуйте шкільний конкурс. Школа з найменшою кількістю автомобільних поїздок до школи і зі школи буде переможцем!

У містах, які вже знаходяться в процесі планування чи мають ПСММ:

  • Створіть центр інфо-мобільності та запропонуйте громадянам безкоштовні консультації  про варіанти мобільності. Використовуйте центр як базу для різноманітних подій, як в Загребі, де інфо-центр зробили зі старого трамвая.
  • Пропонуйте індивідуальне планування мобільності. Краще застосовувати цільовій підхід, адаптований до конкретних осіб або груп, наприклад, пасажирів, які щодня доїжджають на роботу.
  • Організуйте форум для обговорення шляхів виконання Плану сталої міської мобільності.
  • Представляйте окремі заходи вашого Плану сталої міської мобільності у форматі виставки.
  • Забезпечте висвітлення Плану сталої міської мобільності в ЗМІ. Використовуйте соціальні мережі  як ще один спосіб розповсюдження ідей та досягнень. Поінформуйте людей про те, як іде розробка плану і які заходи планується запустити, через twitter. Публікуйте новини на вашій сторінці facebook.
  • Зробіть План сталої міської мобільності доступним для усіх, опублікуйте його на вебсторінці органу самоврядування.
  • Працюйте із ЗМІ на предмет постійного висвітлення теми на місцевому ТБ чи радіо.
  • Нагороджуйте активних мешканців, які регулярно використовують сталий транспорт під час Європейського тижня мобільності.
  • Заохочуйте роботу вдома, тим самим зменшуючи витрати часу та коштів на добирання працівників на роботу та з роботи, тим самим зменшуйте викиди в повітря.
  • Організуйте змагання фото, відео або малюнків з бачення мобільності у вашому місті через двадцять років.
  • Проведіть акції вуличного мистецтва, аби привернути увагу до громадського простору. Успішною, наприклад, була ініціатива Таллінна (Естонія), коли вело стоянки, автобусні й трамвайні зупинки, інші об’єкти сталої транспортної інфраструктури були декоровані в’язаними прикрасами.
  • Призвичайте людей, аби вони залишали свої машини вдома. Започаткуйте Тиждень без автомобіля!
  • Зробіть спеціальну знижку на квитки на громадській транспорт на увесь вересень або, принаймні на Європейський тиждень мобільності чи День без авто.
  • Повторіть досвід Будапешта та інших міст: організуйте змагання між різними видами транспорту. Яким транспортом найшвидше доїхати з точки А в точку Б, - велосипед, громадський транспорт чи автомобіль?
  • Організуйте велосипедні змагання між мікрорайонами або окремими установами чи організаціями.
  • Поєднайте мобільність з навколишнім середовищем – візьмість на озброєння  досвід міста Алмада (Португалія) й запропонуйте "Поїздки за сміттям", коли громадяни за повернення тари, яку можна повторно використати або переробити, винагороджуються квитками на громадський транспорт.
  • Започаткуйте ремонт велосипедів.
  • Запропонуйте навчання з безпечної їзди на велосипеді для дітей.
  • Організуйте екскурсії до місцевих перевізників- надавачів послуг перевезення.
  • Проводьте акції з пропагування сталих видів транспорту.

Незалежно від того, на якому етапі розвитку сталої мобільності знаходиться ваша громада, обов’язково:

  • Приєднуйтесь до європейських міст та організуйте 22 вересня День без автомобіля та  інші цікаві події! Але плануйте  заздалегідь - закриття вулиць для транспорту пов’язане із бюрократичними перепонами!
  • Широко використовуйте логотип Європейського тижня мобільності!

Включайте вашу творчу уяву та винаходьте інші заходи для Європейського тижня мобільності у вашій громаді!

_________________________________________________

Інформацію розміщено в рамках проєкту SUMCITYNET, Програма транскордонного співробітництва Польща-Білорусь-Україна 2014-2020, за фінансової підтримки Європейського Союзу.
Зміст інформації не обов'язково відображає позицію ЄС і відповідальність за неї несе виключно ГО ФОРЗА