Протягом останніх місяців наша команда провела 13 зустрічей з громадою Ужгорода щодо Плану сталої міської мобільності. Розмовляли з батьками маленьких дітей, людьми похилого віку, особами з інвалідністю, внутрішньо переміщеними особами, студентами, водіями авто, перевізниками, архітекторами та іншими. На кожній з них ми обговорювали не тільки слабкі місця в питаннях переміщення містом, але й очікування та потенційні шляхи покращення.
Ми зібрали докупи всі думки та можемо умовно виокремити блоки тем, які турбують найбільше, на які треба реагувати вже і зараз, а в майбутньому за допомогою Плану мобільності взагалі уникати їхнього повторення.
Отож, десятка проблем в міській мобільності Ужгорода виглядає так:
- Занедбані, знищені, а часом зовсім відсутні тротуари в місті та біля прибудинкових територій
- Багато перепон для пішоходів: високі бордюри, запарковані автівки, які крадуть пішохідну зону, багато приватних і державних закладів мають круті сходинки перед входами і вони теж встановлені за рахунок тротуарів
- Переважна більшість встановлених пандусів не придатні до використання через зависокий/ занадто крутий кут нахилу, ковзку поверхню і відсутність поручнів
- Хаотична житлова забудова без створення якісної супутньої інфраструктури поруч (дитячі майданчики, садочки, школи, місця для паркування авто, громадський простір для підлітків та дорослих, зелені зони тощо)
- Відсутність контрастних позначок і тактильних елементів на пішохідних переходах, зупинках, перед входами у заклади
- Незадовільний стан озеленення – непрофесійне і надто радикальне кронування дерев, недостатнє оновлення зелених зон, неупорядковані парки, недоглянуті газони, мало сучасних рішень в озелененні
- Розірвана велоінфраструктура, а, відповідно, певна кількість мешканців відмовляються через підвищені ризики пересісти з приватного авто на велосипед чи легкий персональний транспорт
- Недостатньо якісно облаштованих зупинок громадського транспорту
- Домінування автомобілів, кількість яких значно зросла від початку війни
- Виходячи з попереднього пункту це спричиняє перевантаженість міста машинами, хаотичне паркування, недостатню кількість паркувальних майданчиків і паркомісць, особливо в центрі та прилеглих районах
Поки План сталої міської мобільності на етапі розробки, ми, зі свого боку, разом з вами, доповнюємо картину міської мобільності Ужгорода. Отож, якщо ви також хочете поділитися своїми спостереженням і маєте невеличку компанію 10-15 осіб, напишіть нам на сторінку https://www.facebook.com/ngoforza, ми радо сплануємо ще не одну робочу зустріч.
Головне – бажання допомогти місту.
Щиро дякуємо всім, хто вже до нас долучився!
Інформацію розміщено в рамках проєкту SUMCITYNET, Програма транскордонного співробітництва Польща-Білорусь-Україна 2014-2020, за фінансової підтримки Європейського Союзу. Зміст інформації не обов'язково відображає позицію ЄС і відповідальність за неї несе виключно ГО ФОРЗА *Незважаючи на те, що назва країни «білорусь» присутня у назві транскордонної програми співпраці, починаючи з 24.02.2022 року співробітництво з нею не проводиться.