Зустрічі з громадою Ужгорода: 10 основних проблем міської мобільності

Протягом останніх місяців наша команда провела 13 зустрічей з громадою Ужгорода щодо Плану сталої міської мобільності. Розмовляли з батьками маленьких дітей, людьми похилого віку, особами з інвалідністю, внутрішньо переміщеними особами, студентами, водіями авто, перевізниками, архітекторами та іншими.  На кожній з них ми обговорювали не тільки слабкі місця в питаннях переміщення містом, але й очікування та потенційні шляхи покращення.

Ми зібрали докупи всі думки та можемо умовно виокремити блоки тем, які турбують найбільше, на які треба реагувати вже і зараз, а в майбутньому за допомогою Плану мобільності взагалі уникати їхнього повторення.

Отож, десятка проблем в міській мобільності Ужгорода виглядає так:

  1. Занедбані, знищені, а часом зовсім відсутні тротуари в місті та біля прибудинкових територій
  2. Багато перепон для пішоходів: високі бордюри, запарковані автівки, які крадуть пішохідну зону, багато приватних і державних закладів мають круті сходинки перед входами і вони теж встановлені за рахунок тротуарів
  3. Переважна більшість встановлених пандусів не придатні до використання через зависокий/ занадто крутий кут нахилу, ковзку поверхню і відсутність поручнів
  4. Хаотична житлова забудова без створення якісної супутньої інфраструктури поруч (дитячі майданчики, садочки, школи, місця для паркування авто, громадський простір для підлітків та дорослих, зелені зони тощо)
  5. Відсутність контрастних позначок і тактильних елементів на пішохідних переходах, зупинках, перед входами у заклади
  6. Незадовільний стан озеленення – непрофесійне і надто радикальне кронування дерев, недостатнє оновлення зелених зон, неупорядковані парки, недоглянуті газони, мало сучасних рішень в озелененні
  7. Розірвана велоінфраструктура, а, відповідно, певна кількість мешканців відмовляються через підвищені ризики пересісти з приватного авто на велосипед чи легкий персональний транспорт
  8. Недостатньо якісно облаштованих зупинок громадського транспорту
  9. Домінування автомобілів, кількість яких значно зросла від початку війни
  10. Виходячи з попереднього пункту це спричиняє перевантаженість міста машинами, хаотичне паркування, недостатню кількість паркувальних майданчиків і паркомісць, особливо в центрі та прилеглих районах

Поки План сталої міської мобільності на етапі розробки, ми, зі свого боку, разом з вами, доповнюємо картину міської мобільності Ужгорода. Отож, якщо ви також хочете поділитися своїми спостереженням і маєте невеличку компанію 10-15 осіб, напишіть нам на сторінку https://www.facebook.com/ngoforza, ми радо сплануємо ще не одну робочу зустріч.

Головне – бажання допомогти місту.

Щиро дякуємо всім, хто вже до нас долучився!

Інформацію розміщено в рамках проєкту SUMCITYNET, Програма транскордонного співробітництва Польща-Білорусь-Україна 2014-2020, за фінансової підтримки Європейського Союзу.
Зміст інформації не обов'язково відображає позицію ЄС і відповідальність за неї несе виключно ГО ФОРЗА
*Незважаючи на те, що назва країни «білорусь» присутня у назві транскордонної програми співпраці, починаючи з 24.02.2022 року співробітництво з нею не проводиться.