Коли ми опублікували статтю про «антикишені»: https://cutt.ly/ZWo0UPS, частина думок читачів була доволі критичною, навіть категоричною щодо їхнього встановлення на вулицях Ужгорода. І про це ми говорили лише в теоретичній площині. Але згідно зі стандартом ДСТУ 4123:2020 «Безпека дорожнього руху» – це один із дозволених засобів сповільнення руху. Загалом, основне завдання всіх схожих інфраструктурних елементів – підвищення БЕЗПЕКИ пішоходів та дорожнього руху. Цього можна досягнути завдяки використанню спеціальних технічних засобів, які впливають на зниження швидкості дорожніх транспортних засобів та підвищення уважності учасників дорожнього руху.
Якими є види засобів сповільнення руху?
- Підвищені/ піднесені пішохідні переходи та перехрестя
- Дорожні пагорби
- Шикани
- Мінікільця
- Каналізування потоків
- Перекривання перехрестя
- Зміна ширини проїзної частини
- Чокери
- Вставки по осі дороги (в тому числі «острівець безпеки» і «антикишеня» як один з його видів).
Про деякі з них ми вже розповідали у поперередніх публікаціях (https://cutt.ly/7Wo0O96). До речі, нагадаємо, що в рамках проекту SUMCITYNET в Ужгороді має бути встановлено 5 піднесених пішохідних переходів.
Познайомимо вас детальніше кількома видами острівців безпеки:
- Трикутні напрямні острівці безпеки встановлюються на виїздах з прилеглих територій та другорядних вулиць. Їх розміщують на радіусах заокруглення на вході та примушують до зниження швидкості руху транспортних засобів за рахунок візуального впливу на водія, який в’їжджає під кутом 90° до проїзної частини. Крім того, на острівцях такої форми є змога розмістити місце очікування для пішоходів та велосипедистів, чи велопереїзд.
- Притротуарні острівці безпеки (згадані "антикишені") покликані каналізувати рух автомобілів, унеможливити обгін та зміну траєкторії руху. Рух пішоходів та усіх транспортних засобів в місці влаштування притротуарного острівця є максимально передбачуваним та видимим, а пішоходи перетинають проїзну частину за коротший час та відстань. Саме так, іншими словами притротуарні острівці безпеки є раніше згаданими "антикишенями".
Т.зв. «лежачі поліцейські», які раніше були чи не єдиним засобом сповільнення руху, поступово відходять у минуле по ряду різних причин, тому беріть вказаний вище перелік засобів сповільнення руху на озброєння. Впевнені, що протягом найближчих років Ужгород впровадить більшість з них на своїх дорогах.
Ця інформація розміщена в рамках проєкту SUMCITYNET, Програма транскордонного співробітництва ЄІС Польща-Білорусь-Україна 2014-2020, за фінансової підтримки Європейського Союзу. Зміст інформації не обов'язково відображає позицію ЄС і відповідальність за неї несе виключно ГО ФОРЗА