Що таке план сталої міської мобільності?

Майже всі ми щодня пересуваємося містом: на велосипеді, пішки, за допомогою власного авто чи громадського транспорту. А чи замислюємося ми про те, як зробити таке переміщення більш зручним, з меншою затратою часових, фінансових та інших ресурсів? Мабуть, що такі думки якщо не щодня, то час від часу все ж виникають. Адже погодьтеся, що стояти в заторах чи змінювати маршрут в процесі руху ну аж ніяк не економить ані гроші, ані нерви. Що можна зробити для вирішення питань мобільності в масштабах міста? Обирати найзручніший вид транспорту? Пересідати на велосипед чи пересуватися виключно пішки? Можна, однак це скоріше ситуативне вирішення проблеми. Для того, щоб вплинути на ситуацію кардинально, потрібна правильна транспортна політика і стратегія, тобто план сталої міської мобільності (ПСММ). Це стратегічний документ, який визначає транспортну політику міста на найближчі десять років. Саме завдяки йому ми зможемо визначити, як оптимізувати місто для того, аби переміщення мешканців в ньому були ефективними з точки зору часу, комфорту, вартості, сприяли здоров’ю та спричиняли якнайменший негативний вплив на довкілля. В плані сталої міської мобільності йдеться про комплексний підхід, адже рух усього без винятку транспорту має бути зорганізованим задля комфорту та потреб у пересуванні максимальної кількості людей. Уявімо собі, що для того, щоб потрапити з точки А в точку В, необхідно їхати виключно на власному авто або робити кілька пересадок на громадському транспорті. Зручно? Навряд! Швидко? Аж ніяк! Безпечно для екології? Останнє твердження виглядає досить сумнівно. Оптимізація переміщення людей та товарів в межах населеного пункту – ключове завдання ПСММ. І саме жителі міст можуть та мають стати одними з розробників цього документа. Як саме? Читайте в наших наступних публікаціях.

Ця інформація розміщена в рамках проєкту SUMCITYNET, Програма транскордонного співробітництва ЄІС Польща-Білорусь-Україна 2014-2020, за фінансової підтримки Європейського Союзу. Зміст інформації не обов'язково відображає позицію ЄС і відповідальність за неї несе виключно ГО ФОРЗА.