Днями в Ужгороді пройшла щорічна велоподія BigCityRide. Кожен з таких велозаїздів показує, що кількість водіїв велосипедів в нашому місті доволі велика і геть не співмірна з кількістю наявних велодоріжок, велопарковок та інших елементів велоінфраструктури. Останнє поняття передбачає комфортне пересування для роверистів та безпеку для інших учасників дорожнього руху. Втім, на сьогодні спостерігаємо часті конфлікти, а іноді й реальні ситуації, які несуть загрозу здоров’ю.
Неозброєним оком видно, що кліматично сталий транспорт (велосипеди, електросамокати, гіроборди, моноколеса і т.д.) обирають різні вікові категорії і ми більш ніж впевнені, що за наявності якісної велоінфраструктури прихильників двоколісних та легкого персонального транспорту стане ще більше.
Якими є переваги велотранспорту та велоінфраструктури:
✅ екологічність – відсутність викидів від палива, зниження рівня шуму;
✅ здоров’я – ведення активного способу життя;
✅ безпека – велосипед – альтернатива приватному автомобілю, а зниження кількості автівок робить місто більш безпечним (звісно ж наявність якісної велоінфраструктури є обов’язковою умовою);
✅ окупність - велосипедна інфраструктура окупає себе в 3-4 рази швидше за інфраструктуру автомобільного транспорту;
✅ економічна доцільність - велосипедна інфраструктура як і пішохідний рух є більш рентабельними в доступі до громадських просторів та торгівельних площ, аніж користування автотранспортом;
✅доступність – за наявності розвиненої інфраструктури можна вдало сполучити всі райони міста;
✅соціальна функція – велосипед – це ефективний та суттєво дешевших спосіб пересування, ніж авто. А ще ви самостійно обираєте маршрут і не прив’язані до графіку руху громадського транспорту;
✅ туризм - користування велосипедом – це простий та зручний спосіб подивитись місто, його околиці для містян та гостей.
Хочеться, щоб зміни у міській велоінфраструктурі відбувалися більш динамічно, адже велосезон вже відкрито, велосипедистів багато, а можливостей, як ми вже згадували, недостатньо.
Втім, нас тішить той факт, що в тому числі і за сприяння нашої ГО ФОРЗА, в лютому цього року було затверджено Концепцію розвитку велосипедної інфраструктури Ужгорода. З її текстом можна ознайомитися тут: https://cutt.ly/WkaL5EP
Віримо, що реалізація цього документа наблизить всіх нас до кращого рівня проживання в місті над Ужем.
Запрошуємо вас підписатися на нашу сторінку та спільно стежити й обговорювати ситуацію з велоінфраструктурою в Ужгороді: https://www.facebook.com/ngoforza.
Ця інформація розміщена в рамках проєкту SUMCITYNET, Програма транскордонного співробітництва ЄІС Польща-Білорусь-Україна 2014-2020, за фінансової підтримки Європейського Союзу. Зміст інформації не обов'язково відображає позицію ЄС і відповідальність за неї несе виключно ГО ФОРЗА.