Етапи та аспекти підготовки Плану сталої міської мобільності

Сучасний світ надзвичайно динамічний. І звичайно ж, постає питання необхідності створення комфортних умов для пересування містом його жителями.

Процес пошуку таких рішень є тривалим і потребує залучення максимально широкого кола зацікавлених сторін. Результати обговорень, пропозицій та побажань стають частиною Плану сталої міської мобільності (ПСММ), про який ми неодноразово згадували у попередніх публікаціях. Це узагальнення потреб жителів міста в комфортному та безпечному пересуванні.

Передбачається, що він міститиме довгострокове та стале бачення вигляду міської території, що матиме переваги для суспільства, а також міститиме опис системи оцінки майбутніх заходів.

З яких етапів складається підготовка ПСММ?

  1. Належна підготовка до процесу планування.
  2. Раціональне і прозоре визначення цілей.
  3. Розроблення плану.
  4. Впровадження плану.

Важливо акцентувати увагу на таких 12 аспектах:

  • аналіз сучасного стану мобільності та транспортної системи міста;
  • оптимізація мережі громадського транспорту.
  • розробка концепції розвитку велосипедного транспорту та пішохідного руху;
  • розробка концепції паркувального простору;
  • аналіз безпеки дорожнього руху;
  • оцінка перспективного розвитку міста, його вплив на транспортну мережу, визначення критичних зон, які потребуватимуть першочергової уваги;
  • визначення стратегічних (довгострокових) напрямків розвитку міської транспортної інфраструктури;
  • формування заходів та потенційних проектів для досягнення стратегічних цілей в основних напрямках розвитку;
  • розробка набору соціально-економічних, екологічних та транспортних показників, які визначатимуть наявність чи відсутність поступу в галузі міської мобільності;
  • розробка покрокового плану запровадження заходів сталого розвитку, включно з оцінкою вартості цих заходів;
  • розробка механізмів контролю за виконанням Плану сталої міської мобільності та моніторингу поступу в галузі міської мобільності;
  • розробка заходів збалансованого використання міського простору різними учасниками руху.

Насправді роботи в цьому напрямку багато. Проте зважаючи на те, що це план готується на прийдешніх 5-10 років, комплексний підхід до аналізу ситуації та реалізації поставлених завдань дасть змогу зробити місто дружнім до людей.

Ця інформація розміщена в рамках проєкту SUMCITYNET, Програма транскордонного співробітництва ЄІС Польща-Білорусь-Україна 2014-2020, за фінансової підтримки Європейського Союзу. Зміст інформації не обов'язково відображає позицію ЄС і відповідальність за неї несе виключно ГО ФОРЗА.