Доступність: як з цим в Ужгороді. Частина 3

До Міжнародного дня осіб з інвалідністю ми зібрали думки про те, як має виглядати комфортне місто для маломобільних ужгородців. Сьогодні представляємо третю і останню частину, в якій можна ознайомитися з позицією міського голови Богдана Андріїва, а також нашими планами щодо сприяння створенню безбар’єрного середовища в Ужгороді.

Позиція влади

А яка думка міської ради? Тут є всі необхідні важелі впливу: провести моніторинг, усунути існуючі недоліки та запобігти появі нових недоступних об’єктів. За словами міського голови Ужгорода Богдана Андріїва, всі нові вулиці, а також вулиці та сквери після капітального ремонту обладнані пандусами та спусками, як того вимагають чинні Державні будівельні норми. Зокрема, одним з вдалих прикладів можна назвати пандус на Слов’янській набережній.

Міська влада робить суттєві кроки щодо покращення доступності міського громадського транспорту (і цю думку поділяють багато ужгородців), для цього придбала 20 низькопідлогових автобусів. За допомогою спеціального відкидного пандусу до них можуть потрапити люди, які пересуваються за допомогою крісел колісних, батьки з дитячими візочками та інші маломобільні громадяни.

Вирішення питань доступності міста знаходиться в сфері компетенції комітету забезпечення доступності. Хоча вже понад рік він не збирався, Богдан Євстафійович вважає, що перешкод для повноцінної роботи цього органу немає. Якщо виникають питання, які може і має вирішувати цей комітет, достатньо звернутися до міського голови. Він, в свою чергу, пообіцяв запросити представників департаменту міського господарства.

Домагатися усувати перешкоди в пересуванні містом є одним із завдань міської ради. Це, на думку пана Андріїва, є одним з індикаторів толерантності до жителів міста. Якщо буде, до прикладу, запит на проведення щомісячного моніторингу доступності об’єктів соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста за участі міського голови, керівників відповідних служб та громадськості, то Богдан Євстафійович висловив готовність підтримати цю ініціативу.

І наостанок

Як відмітили наші співрозмовниці та співрозмовники, ситуація з інфраструктурною доступністю в Ужгороді покращується, але, нажаль, ми все ще не часто помічаємо в місті маломобільних людей, які прогулюються містом або йдуть по справах, тому місту в питаннях інклюзивності є куди прагнути.

Доступність тротуарів, пониження в місці їх перетину з проїзною частиною та безбар’єрність громадського простору в цілому – це одне ззавдань, які ставить перед собою ГО «ФОРЗА» в рамках реалізації проекту «SUMCITYNET: міста за покращення доступності і кліматично-сталу міську мобільність».

Що ми можемо та будемо робити:

- Невдовзі місто розпочне роботу над Планом сталої міської мобільності - новітнім інструментарієм планування розвитку міста, який має окреслити, яким чином досягти високої мобільності та комфортних умов проживання усіх без виключення мешканців міста. Ми забезпечимо, щоб питання безбар’єрності інфраструктури і громадського транспорту та інклюзивності громадських просторів знайшли своє відображення в плані сталої мобільності
- Плануємо ініціювати проведення щомісячного моніторингу доступності об’єктів соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста, щоб усувати вже існуючі бар’єри.
- Готуємо звернення до міської влади щодо включення у вимоги до проектування та в технічні завдання підрядним організаціям вимог до максимальної висоти бордюру в місці перетину з проїзною частиною не вище 2 см (0,02 м).

І, звичайно, триматимемо Вас в курсі.

Нагадуємо, що ви можете ознайомитися з текстом:
- частина 1. http://www.forza.org.ua/uk/sumcitynet-mista-za-pokrashchennya-dostupnost...
- частина 2: http://www.forza.org.ua/uk/sumcitynet-mista-za-pokrashchennya-dostupnost...

Ця інформація розміщена в рамках проєкту SUMCITYNET, Програма транскордонного співробітництва ЄІС Польща-Білорусь-Україна 2014-2020, за фінансової підтримки Європейського Союзу. Зміст інформації не обов'язково відображає позицію ЄС і відповідальність за неї несе виключно ГО ФОРЗА.