У невеликому 30-тисячному містечку Прущ-Ґданський є дуже класна школа. Наша делегація з Ужгорода мала змогу там побувати завдяки проєкту #SMOOTH.
Ви тільки погляньте, скільки запаркованих велосипедів біля школи! Вже бракує однієї парковки, двох, трьох, в хід пішла навіть огорожа! Це ми потрапили на «Велотравень»! У цей період з дітьми більш інтенсивно проводяться бесіди, уроки про рух на велосипедах, переваги використання саме цього транспорту. Вчителі, до речі, також не цураються приїздити до школи на двоколісному.
Велике різноманіття ігрових, спортивних і тренувальних майданчиків біля школи із спеціальним прогумованим покриттям для зниження травматичності.
А ще ця школа – смарт та привітна до спорту, тому в холі є інтерактивна цифрова ігрова зона, спроектована на підлогу. На перерві діти можуть розважитися й активно та з користю провести час, зігравши у різноманітні інтелектуальні ігри.
А ще вона інтеграційна та інклюзивна в найширшому сенсі цього слова: для дітей, які вимушено переїхали з України в Польщу написи на кабінетах українською, щоб полегшити звикання до нової мови.
ї
В школі встановлені 2 спеціальні кабінки для роботи з дітьми, які мають аутичні розлади або проблеми з концентрацією. Вчитель має можливість позайматися з учнем у шумоізоляційній кімнатці, де нічого не відволікає від предмета навчання. Є і так звана «Тиха кімната», де можна зробити домашнє завдання або позайматися додатково з вчителем.
Також, дуже потішило, що всі активно освоюють на практиці сортування сміття.
Окрема історія – це локації для відпочинку школярів протягом перерви, а ще – ігрові майданчики для дітей різної вікової категорії, до речі, відкриті для відвідувачів з мікрорайону та цілого міста.
Але найбільше нас вразив великий, яскравий, просторий інклюзивний шкільний басейн. В ньому вчитель плавання може регулювати рівень води підняттям дна на необхідну висоту і таким чином діти з інвалідністю теж можуть безпечно та комфортно навчитися плавати.
Завершимо вже традиційною фразою – хочемо, щоб таке було і в Ужгороді і саме у комплексі. Ми раді за школярів Пруща-Польського і хочемо так само радіти за наших місцевих дітей.
_________
Проєкт “SMOOTH: Сталі види переміщення до школи” реалізовується за фінансової підтримки Шведського інституту.
За зміст опублікованої інформації несе відповідальність винятково ГО ФОРЗА.