Енергоефективне Різдво в Мукачево

Саме під такою назвою 25 грудня, в останній день навчання,  пройшли інтерактивні уроки у формі ігор для учнів 5, 6, 7 та 8 класів ЗОШ №16 м.Мукачева з питань енергоефективності, відновлюваних джерел енергії та зміни клімату. Майже 150 учнів школи прийняли участь у цьому заході, під час якого запрошений в рамках проекту тренер з м.Київ Олександра Халаїм, яка має неабиякий досвід проведення занять такого роду та є розробником і автором ігор з енергоефективності.
Діти залюбки гралися в ігри, метою яких було в ігровій формі спонукати їх замислитися над важливістю зміни поведінки по відношенню до енергії та ресурсів.
Особливо сподобалися учням рухлива гра «Енергетична павутинка», метою якої було показати дітям взаємозв’язки між різними джерелами енергії та її рухом на планеті. Після гри п.Олександра розбирала з дітьми теоретичний блок понять та процесів, пов’язаних з проблемою видобутку корисних копалин, використанням відновних та невідновних джерел енергії, необхідністю зберігати енергію на побутовому рівні та ефективно використовувати наявні ресурси.
Ще однією була «Енергетична гра», коли тренер коротко нагадала гравцям про відновні (вітер, сонце, вода) та невідновні (вугілля, газ, нафта) джерела енергії і про те, чому невідновні джерела є ціннішими. Після цього вона називала різні джерела і група мала, рухаючись по кімнаті, відповідно реагувати на слова тренера (шуміти та качатись, якщо мова йде про вітер, робити плавальні рухи, якщо мова іде про воду тощо). Якщо тренер називала невідновне джерело, всі мали присісти, охопивши свої коліна (як шматочки вугілля) і сказати «Ні, дякуємо!».
Також  було проведено ряд коротких активних ігор «на розігрів», особливо дітям сподобалася рухлива гра «Сови і ворони», під час якої вони могли і подумати над певними твердженнями на енергетичну тематику (Штори допомагають зберегти тепло в кімнаті (так), Електричний струм вимірюється в Цельсіях (ні)), і порухатися.  
Цікавим був тест на збереження енергії, після проведення якого діти дізналися, хто з них може бути міністром охорони навколишнього середовища, хто є гарним прикладом для інших, хто має багато гарних звичок, а кому ще треба багато чому навчитися.  Даний тест діти забрали із собою додому, щоб провести його із своїми батьками та друзями.
Наприкінці тренінгу учні поділилися на міні-групи та пограли у гру «Продовжуємо життя старих речей», коли вони за певний час мали скласти перелік, відповідаючи на питання: Скільки варіантів продовження життя у пластикової пляшки\скляної пляшки\заламаної парасольки\ старої сукні\купи старих газет та журналів? Потім групи ділилися відповідями на свої питання, формуючи один повний список та роблячи для себе висновки. Подібного типу була й гра у міні-групах «Чиє сміття корисніше?». Завданням гри було звернути увагу учасників на те, скільки сміття вони та їх родини виробляють, а також як можна перетворити відходи у ресурси. Учасники ділилися на дві групи та за певний час мали скласти приблизний список того, що потрапляє у домашню сміттєву корзину за тиждень; потім за кожним написаним пунктом обговорюють, як його переробити на ресурс.
Оскільки заняття проводилися під час початку різдвяних свят, було вирішено закріпити позитивний ефект від роботи та отриманої нової інформації через нагородження дітей невеличкими призами  та частуванням, яке було організовано в рамках проекту ГО ФОРЗА. Також всі діти отримали нове видання проекту – «Бути еко – це цікаво», де викладено поради щодо розумного використання енергії та ресурсів.
В цілому заняття пройшли в атмосфері позитивної співпраці та активного втручання дітей у роботу; учасники ігор проявили себе ініціативними, дружніми та відкритими для нової інформації. Сподіваємося, отримана ними інформація допоможе фактичному збереженню енергетичних ресурсів планети, адже всі великі справи починати слід з себе.
 
За даним посиланням фото-звіт заходу https://www.dropbox.com/sh/t410evdiszlf2b0/AAAGSTNzW63rG_KOKU8IfwD8a?dl=0
а також сюжет, що вийшов в ефір 26 грудня 2015 року на телеканалі «М-Студіо» (7 хв.27 сек. ролику новин): https://www.youtube.com/watch?v=cWLVfKJo-WU 
 
 
Довідково: Проект «YES: юні спеціалісти за енергозбереження в школах прикордонних територій виконується з жовтня 2013 року до грудня 2015 року в рамках програми Транскордонного співробітництва Угорщина-Словаччина-Румунія-Україна ЄІСП на 2007-2013 рр., за пріоритетом за пріоритетом 4: Підтримка співробітництва «люди – людям», захід 4.2. Маломасштабне співробітництво «люди–людям