
CirCLER – Менеджер з переходу до циркулярної економіки: підтримка компаній, задіяних у ланцюгу виробництва меблів, у розгортанні стратегії переходу до циркулярної економіки
Розробка інструменту для самооцінки навичок
Робочий пакет 5 / Завдання 5.2
Погляди та думки, висловлені у цьому документі, є виключно позицією автора(ів) і не обов’язково відображають позицію Європейського Союзу або Європейського виконавчого агентства з питань освіти і культури (EACEA). Ані Європейський Союз, ані EACEA не несуть відповідальності за зміст цієї інформації.
Проєкт CirCLER перебуває на етапі фіналізації змісту навчальної програми для майбутніх Менеджерів з переходу до циркулярної економіки (CETM). При цьому важливо враховувати попередні знання, які можуть мати здобувачі освіти до початку опанування програми. Хоча навчальна програма створена для надання комплексного розуміння управління циркулярними трансформаціями у меблевій промисловості, вона також буде доступною для осіб, які прагнуть підвищити кваліфікацію лише в окремих напрямках.
З метою забезпечення максимальної користі від участі в навчанні розробляється інструмент самооцінювання, який надаватиме рекомендації щодо того, який зміст навчальної програми слід пріоритетно опанувати кожному здобувачу освіти. Розробку цього інструменту координує ATU за підтримки AMBIT. Зокрема, ATU відповідає за створення запитань і варіантів відповідей для самооцінювання, тоді як AMBIT інтегрує ці запитання в онлайн-інструмент у форматі тестування з вибором відповідей.
Запитання для інструменту самооцінювання були розроблені на основі мікрокваліфікацій, створених для кожного освітнього елементу. Ці мікрокваліфікації описують основні результати навчання, які повинен засвоїти здобувач на кожному етапі модуля, і, таким чином, становлять стисле й чітке джерело для формування запитань. Навчальна програма CirCLER орієнтована як на фахівців меблевої галузі, так і на студентів закладів вищої освіти, кожна з цих цільових груп має різний рівень попередніх знань і навичок. На ранньому етапі розробки інструменту самооцінювання було прийнято рішення, що запитання мають оцінювати як навички, так і знання користувача з кожного освітнього елементу навчальної програми CirCLER. Таким чином, було розроблено дві групи запитань — одні орієнтовані на практичні навички, інші — на рівень обізнаності у сфері циркулярної меблевої промисловості.
Запитання, що стосуються навичок, засновані на змісті мікрокваліфікації кожного освітнього елементу та допомагають оцінити практичні вміння, які вже може мати здобувач освіти у цій темі. Це можна побачити на прикладі нижче — освітній елемент 8.1 "Споживання енергії":
Питання для самооцінки навичок |
|
В рамках цієї мікрокваліфікації здобувач освіти матиме всебічне розуміння викликів енергоспоживання у виробництві меблів, а також стратегій підвищення енергоефективності відповідно до принципів циркулярної економіки. Вона зосереджується на оцінці впливу енергоспоживання на виробничі процеси та розробці практичних стратегій управління для досягнення цілей сталого розвитку. Ця кваліфікація, розроблена для фахівців у галузі виробництва меблів, надає знання про те, як інтегрувати енергоефективність у практики циркулярної економіки. |
Чи оптимізували ви споживання енергії у вашому виробничому процесі? |
Питання для самооцінки знань структуровані подібним чином і зосереджені на тому, що здобувач освіти знає про тему, навіть якщо не має практичного досвіду. Це можна побачити на прикладі нижче:
Освітній елемент мікрокваліфікації 8.1 |
Питання для самооцінки знань |
В рамках цієї мікрокваліфікації здобувач освіти матиме всебічне розуміння викликів енергоспоживання у виробництві меблів, а також стратегій підвищення енергоефективності відповідно до принципів циркулярної економіки. Вона зосереджується на оцінці впливу енергоспоживання на виробничі процеси та розробці практичних стратегій управління для досягнення цілей сталого розвитку. Ця кваліфікація, розроблена для фахівців у галузі виробництва меблів, надає знання про те, як інтегрувати енергоефективність у практики циркулярної економіки. |
Наскільки ви обізнані з питаннями оптимізації енергоспоживання у процесі виробництва меблів? |
При відповіді на питання, здобувачу освіти будуть запропоновані варіанти відповідей з декількома варіантами вибору. Вони були розроблені для кожного освітнього елементу, як для питань щодо навичок, так і для питань щодо знань. Нижче наведено приклад для питань щодо навичок освітнього елементу мікрокваліфікації 8.1:
Запитання |
Відповідь |
|||||
Чи оптимізували ви споживання енергії у вашому виробничому процесі? |
Ні
|
Ми плануємо провести аудит енергоспоживання |
Ми провели аудит енергоспоживання, але ще не впровадили коригувальні заходи |
Ми провели аудит енергоспоживання та впровадили коригувальні заходи |
Ми впровадили систему енергетичного менеджменту (наприклад, ISO 50001) |
Не застосовується |
Вибір відповіді на кожне запитання в межах кожного модуля буде враховуватись в інструменті самооцінювання навичок, щоб визначити рівень розуміння змісту модуля конкретним користувачем. На основі результатів буде надано рекомендацію «пройти відповідний модуль» або ж підтверджено, що наявного рівня знань достатньо.
Оскільки запитання та відповіді для самооцінювання вже розроблені, наступним етапом у межах Завдання 5.2 є створення онлайн-інструменту, який планується завершити до липня.