Формат мікронавчання як ефективний підхід до трансформацій у сфері навчання та праці

Для того, щоб зменшити невідповідність попиту та пропозиції у сфері зайнятості та підтримати стійкість ринків праці, які зазнають значних демографічних трансформацій, а також енергетичних і цифрових перетворень, європейські політики розробили системи сертифікації конкретних навичок за допомогою коротких навчальних курсів. Це так зване мікронавчання дає змогу працівникам набути конкретних навичок і вмінь у прискореному темпі, щоб краще відповідати конкретним вимогам підприємств і ринку праці в цілому.

Європейський центр розвитку професійної освіти (CEDEFOP) підкреслив значний внесок мікронавчання в освіту, особливо в сегменті професійно-технічної освіти. CEDEFOP наголосив, що політика підтримки мікронавчання та відповідно мікрокредитів* (запису результатів навчання, здобутих після коротких навчальних курсів) є не лише ефективною та функціональною у вирішенні сучасних викликів, але й посилює потенціал для передачі знань як у межах виробничих секторів, так і між ними.

Можливість розвивати цільові уміння та навички за допомогою коротких і вузькоспеціалізованих навчальних курсів гарантує ще один важливий фактор. Хоча професійно-технічна освіта вже вважає однією з своїх сильних сторін розробку навчальних програм, адаптованих до потреб бізнесу, процес навчання часто включає кілька підготовчих етапів. Тому важливим аспектом мікронавчання є не пропозиція альтернативи стандартним шляхам професійного навчання, - чи то йдеться про професійну підготовку в класичному сенсі, чи про курси підвищення кваліфікації та перепідготовки для тих, хто цього потребує, - а забезпечення ефективної інтеграції між форматом короткотермінового навчання та традиційними шляхами навчання. 

Формат мікронавчання, що характеризується дуже конкретною освітньою програмою, також слугує корисним інструментом для соціальної інтеграції та можливості надання швидких і доступних шляхів навчання впродовж життя для широкого кола кола осіб.

  • Довідоково: мікрокредити - новий спосіб для фахівців створити власний профіль навичок (портфоліо), навчаючись в гнучкий спосіб, у власному темпі і відповідно до власних пріоритетів

Більше інформації англійською https://www.cedefop.europa.eu/en/projects/microcredentials-labour-market-education-and-training

Проєкт CirCLER реалізовується за фінансової підтримки Європейського Союзу. Погляди та думки, висловлені в цій публікації, належать авторам і не обов'язково відображають погляди Європейського Союзу або EACEA. Ані Європейський Європейський Союз або орган, що надав грант, не несуть за неї відповідальності.