Публікація звіту CirCLER про розробку навчальної програми для менеджерів з переходу до циркулярної економіки

CirCLER: Менеджер з переходу до циркулярної економіки: підтримка компаній, задіяних у ланцюгу виробництва меблів, у розгортанні стратегії переходу до циркулярної економіки

 

                                                                                                               

 

Розробка навчальної програми для менеджерів з переходу до циркулярної економіки

РП 4 / Завдання 4.1

В цій статті  ми хочемо поділитися напрацюваннями та досягненнями партнерів проєкту CirCLER, який працюють над Завданням 4.1, який передбачає підготовку навчальної програми для менеджерів з переходу до циркулярної економіки.

Навчальна програма розробляється на основі Результату 3.1 проєкту CirCLER,  в якому визначено прогалини в навичках, знаннях і компетенціях (SKC) та потреби менеджера з переходу до циркулярної економіки.

Навчальна програма розробляється з урахуванням двох основних цільових груп:

  • Заклади професійної та вищої освіти.
  • Роботодавці, працівники та інші зацікавлені сторони, які потребують кваліфікованих кадрів з питань циркулярної економіки  і на початку кар’єри, і тих, хто вже працює та підвищуватиме кваліфікацію.

Отже, навчальна програма, розроблена в рамках цього проєкту, повинна гарантувати, що майбутні менеджери з переходу до циркулярної економіки матимуть необхідні навички, знання та компетенції, щоб бути готовими до викликів, пов'язаних із впровадженням засад циркулярної економіки  у виробничих процесах  виготовлення меблів.

У відповідності до Грантової угоди навчальна програма має охоплювати три рівні, які відповідають Європейській рамці кваліфікацій (EQF). EQF – це інструмент ЄС, який  дозволяє зрозуміти кваліфікацію, отриману в будь-якій європейській країні, за допомогою простої восьмирівневої системи. Відповідний рівень за EQF свідчить про навички, знання та компетенції (SKC), які має опанувати особа. Цей інструмент забезпечує також стандартизацію академічних кваліфікацій по всій Європі (Europass, 2024).

Спираючись на Європейську рамку кваліфікацій, навчальна програма була структурована для підготовки так званих молодших (EQF, рівень 4 – 3-й (вищий) рівень профтехосвіти), провідних (EQF, рівень 5 – молодший бакалавр/фаховий молодший бакалавр) та старших (EQF, рівень 6 – бакалавр) менеджерів з переходу до циркулярної економіки.

У відповідності до Грантової угоди навчальна програма включає кілька модулів:

  • Виробничі процеси
  • Добровільні інструменти
  • Законодавчі інструменти
  • Круговий дизайн
  • Циркулярні бізнес-моделі
  • Нові та сталі матеріали
  • Ключові технології
  • Стратегія переходу до циркулярної економіки

Ці модулі розробляються партнерами проєкту на основі напрацювань Результату 3.1. Представники Атлантичного технологічного університет (АТУ, Ірландія) створили шаблон навчальної програми, щоб допомогти партнерам описати як теми модулів, так і очікувані результати навчання, мікроуроки та розподілити теми за категоріями: для молодшого, провідного та старшого менеджера з переходу до циркулярної економіки.

Результати навчання мають відповідати ключовим навичкам, знанням та компетенціям, викладеним у Результаті 3.1. Для визначення очікувань, що саме учень має знати по завершенню модуля, результати навчання описуються з використанням дієслова, до прикладу, «має знати», «має розуміти» тощо. Після визначення результатів навчання, було описано мікроуроки. Усього заплановано 50 мікроуроків. У цих мікроуроках визначено, що саме учень має розуміти. Мікроуроки далі поділено на теми. Ці теми готувалися окремими партнерами на основі Результату 3.1. Нарешті, кожен партнер повинен був визначити, які теми, на його думку, є найбільш актуальними для рівнів молодшого, провідного та старшого менеджера з переходу до циркулярної економіки (рівні 4, 5 та 6 EQF).

Після того, як кожен з партнерів заповнив шаблон навчальної програми, представники Атлантичного технологічного університету ще раз переглянули документ і визначили дублювання, прогалини, а також складові, які потребують доопрацювання. Після цього АТУ відредагував шаблон навчальної програми і запропоновав зміни, які партнери повинні були внести до 6 листопада. Завдяки дотриманню цього терміну, остання версія навчальної програми тепер готова до використання в наступних робочих пакетах проєкту CirCLER.

Щоб стежити за ходом реалізації проєкту CirCLER та отримати доступ до його результатів, ви можете підписатися на розсилку новин проекту та відвідати веб-сайт https://circler-furniture.eu.

Висловлені погляди та думки належать виключно автору(ам) і не обов'язково  відображають позицію Європейського Союзу або Європейського агентства з питань освіти і культури (ЕАСЕА).  Ані Європейський Союз, ані EACEA не несуть за них відповідальності.

Посилання

Europass, 2024, Європейська рамка кваліфікацій, з 07.11.2024 р. доступно за посиланням  https://europass.europa.eu/en/europass-digital-tools/european-qualifications-framework#:~:text=The%20EQF%20is%20an%208,between%20different%20national%20qualifications%20frameworks.